سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیست ده مربی برتر دنیا در قرن بیست و یکم

نظر

سرالکس فرگوسن مربی باتجربه و اسکاتلندی باشگاه منچستریونایتد در صدر لیست برترین مربیان قرن 21 قرار دارد.


    این انتخاب از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال اعلام شده است. فرگوسن با یک امتیاز برتری نسبت به ونگر صدرنشین این لیست است و مورینیو، مربی پرتغالی رئال مادرید در رده سوم قرار دارد.
فابیو کاپلو که این روزها مربی تیم ملی انگلیس است در رده چهارم لیست قرار گرفته و مارسلو بیه لسا، مربی اتلتیک بیلبائو و لوئیس فلیپه اسکولاری برزیلی بهترین مربیان قرن 21 در آمریکای جنوبی هستند
طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا که این خبر را بازتاب داده، بیسنته دل بوسکه سرمربی کنونی تیم ملی اسپانیا که با این تیم قهرمان جام جهانی 2010 شد در رده هفتم است و رافائل بنیتس، مربی سابق لیورپول در رده دهم این لیست قرار گرفته است.
لیست ده مربی برتر دنیا در قرن بیست و یکم (2011- 2001) بدین ترتیب است:
1- سرالکس فرگوسن (اسکاتلند) 166 امتیاز
2- آرسن ونگر (فرانسه) 165 امتیاز
3- ژوزه مورینیو ( پرتغال) 154 امتیاز
4- فابیو کاپلو (ایتالیا) 134 امتیاز
5- گاس هیدینک  (هلند) 112 امتیاز
6- کارلو آنچلوتی (ایتالیا) 108 امتیاز
7- بیسنته دل بوسکه (اسپانیا) 104 امتیاز
8- مارسلو بیه لسا (آرژآنتین) 101 امتیاز
8- لوئیس فلیپه اسکولاری (برزیل )101 امتیاز
10- رافائل بنیتس (اسپانیا) 97 امتیاز

منبع:ورزش3



تجمع دانشجویان مقابل مجلس

نظر

نسخه چاپیارسال به دوستان
گزارش فارس از تجمع دانشجویان مقابل مجلس:
شیرهای نفت ایران منتظر بستن بر اروپای سرد و بحرانی

خبرگزاری فارس: دانشجویان دانشگاه‌های تهران امروز (دوشنبه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار قطع صادرات نفت ایران به اروپا شدند.

خبرگزاری فارس: شیرهای نفت ایران منتظر بستن بر اروپای سرد و بحرانی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا و همچنین درخواست برای قطع صادرات نفت کشورمان به اروپا مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در این تجمع دانشجویان پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند و طی نوشته‌هایی خواستار قطع صادرات نفت ایران به اروپا شدند.

 

* تاکید دانشجویان بر لزوم قطع صادرات نفت ایران به اروپا در فصل زمستان

 

تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "ای مجلس ولایی اقدام ولایی"، "مرگ بر آمریکا"، "خمینی شاهد باش ما اعتراض کردیم" و...سردادند.

در این تجمع سیدمحسن میرحاجی به عنوان نماینده دانشجویان حاضر در تجمع به ایراد سخنرانی پرداخت و طی سخنانی گفت: تجمع امروز به این منظور برگزار شد تا از نمایندگان مجلس بخواهیم صادرات نفت ایران به اروپا را در فصل زمستان متوقف کنند.

وی بر لزوم انجام این اقدام از سوی دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و خواستار اجرای هرچه سریعتر آن شد.

 

* میرحاجی: چون به ما مجوز ندادند تجمع را پایان می‌دهیم

 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه برای برگزاری این تجمع از سوی استانداری تهران به آنها مجوزی داده نشده است، تصریح کرد: دانشجویان به دلیل اینکه اقدام غیرقانونی انجام نمی‌دهند این تجمع را برگزار نمی‌کنند و فقط مقابل مجلس آمده و موضع خود را اعلام می‌‌کنند.

میرحاجی با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا از مواضع رستم قاسمی وزیر نفت در قبال این تحریم قدردانی کرد و خواستار موضع‌گیری رئیس جمهور در این زمینه شد.

 

*  قطع صادرات نفت به اروپا مطالبه اساسی دانشجویان از مجلس است

 

در این تجمع بیانیه‌ای صادر شد که متن آن در ذیل می‌آید:

تجمع دانشجویی در اعتراض به ادامه صادرات نفت اروپا، تشویق قطعنامه اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم خرید نفت ایران در کنار به شهادت رساندن دانشمندان مومن در زمینه فناوری هسته‌ای تشکیل دهنده زنجیره عملیات‌های شوم دشمنان اسلام به سردستگی آمریکا و صهیونیسم در مقابله با ملت مصمم، مومن و پیش رونده ایران اسلامی است.

این اقدامات به سردستگی آمریکا و صهیونیسم در مقابله با ملت مصمم و مومن و پیشرونده ایران اسلامی است.

این اقدامات که به گفته سران منفورشان به جهت ایجاد رعب و وحشت ملت شهیدپرور و به خصوص جوانان غیور و تحت فشار قراردادن نظام جمهوری اسلامی ایران و در دور جدید مذاکرات هسته‌ای انجام گرفته است، همانند نقشه‌های قبلی‌شان نقش بر آب شده و حیثیت نداشته آنان را در تمام جهان به باد برده است.

بی‌شک تصور رویایی آنها این بود که با این کارها بتوانند، در اراده ملت شریف ایران و مسئولین نظام خلل ایجاد کنند و آنها را از ادامه این راه منصرف کنند، اما زهی خیال باطل چراکه فرزندان روح الله فرموده پیر خمین را هرگز فراموش نخواهند کرد که خطاب به دشمنان فرمود "بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود"

این چنین است که با شهادت شهیدان هسته‌‌ای که به حق می‌توان ایشان را شهیدان بدر و خیبر نامید ملت غیور و مصمم ایران در ادامه این راه مصمم‌تر شده و به فضل الهی به توفیقات بسیار بیشتری نسبت به گذشته دست پیدا خواهد کرد.

اما در این میان تصویب قطعنامه تحریم واردات نفت ایران به اروپا در زمانی که این کشورها در صف خرید نفت ایران هستند اقدام گستاخانه و عجولانه‌ای بود که نشان از سرسپردگی اتحادیه اروپا در مقابل آمریکا با شبکه خبیث صهیونیسم بین الملل داشت.

تجربه سه دهه ایستادگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر مستکبرین عالم ثابت کرده است که تحریم دشمنان همواره مایه رشد و تعالی این ملت بوده است و به فرموده مقام معظم رهبری "هر چه ما را تحریم می‌کنند ما به ظرفیت داخلی خودمان متوجه می شویم و رو می‌آوریم و این ظرفیت و استعداد روز به روز مثل چشمه جوشانی شکوفا می‌شود."

این قطعنامه فرصتی است که با توجه به تاکیدات چندین ساله مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش اتکای اقتصاد کشور به نفت اقدامات لازم در این راستا هر چه سریعتر شکل بگیرد.

در پایان اعلام می‌شود که مطالبه اساسی دانشجویان از مسئولان کشور و به خصوص مجلس محترم شورای اسلامی این است که به وظیفه قانونی خود عمل کرده و در راستای راهبرد اصولی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پاسخ به ملت ایران به هرگونه تهدیدی پاسخی خواهد بود که از درون، دشمن را از هم خواهد پاشید و متلاشی خواهد کرد به تحریم‌های غرب پاسخ درخوری بدهند و اکیداً درخواست می‌شود که حداقل تا لغو این قطعنامه صادرات نفت این کشورها به طور کامل قطع گردد.

به گزارش فارس، بعد از قرائت بیانیه‌ تعدادی از دانشجویان به تجمع مقابل مجلس ادامه دادند و با سردادن شعارهایی همچون "مجلس ولایی اقدام انقلابی" خواستار قطع صادرات نفت ایران به اروپا شدند.

 

فارس نیوز



حل مسائل نرم افزاری به زبان خیلی ساده(1)

نظر


روش های حل مسئله، در زمینه های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، دانشجویان رشته حسابداری یاد می گیرند که برای حل مسئله از روش های سیستمی استفاده کنند، دانشجویان مهندسی و علوم از روش های مهندسی و علمی استفاده می کنند و برنامه سازان از روش طراحی نرم افزار استفاده می کنند.

حل مسائل نرم افزاری به زبان خیلی ساده(1)

مسئله

مشخص کردن نیازمندی های مسئله، به شما قدرت می دهد که مسئله را به طور کامل شناسایی کنید و ابزار مورد نیاز برای حل آن را به صورت واضح، درک کنید. هدف شما این است که جنبه های غیر اساسی را حذف کنید و انها را تحت الشعاع مسئله اصلی قرار دهید. نفس عمل مانند بیان آن ممکن است ساده نباشد. ممکن است به این نتیجه برسید که نیاز دارید از شخصی که سوال را مطرح کرده اطلاعات بیشتری درسافت کنید.

 

تحلیل

تحلیل مسئله یعنی:

الف) ورودی های مسئله، یا داده هایی که باید با آنها کار کنید.

ب) خروجی های مسئله، که نتایج حاصل از حل سوال هستند

پ) سایر نیازمندی ها یا ابزاری که برای حل مورد نیاز هستند. علاوه بر این در این مرحله باید شکل خروجی مسئله را هم تعیین کنید. ( به عنوان مثال، خروجی ممکن است به صورت جدولی که دارای ستون های عنوان دار است باشد)، همچنین باید لیستی از متغیرهای مسئله و روابط آنها با یکدیگر را تهیه کنید. این روابط می توانند به صورت تعدادی فرمول بیان شوند.

اگر مراحل اول و دوم صحیح انجام نشوند، مسئله را اشتباه حل خواهید کرد.

ابتدا مسئله را به دقت مطالعه کنید، تا تصویر واضحی از مسئله به دست آورید، سپس ورودی ها و خروجی های آن را مشخص کنید. ممکن است کشیدن خط زیر عباراتی از مسئله که ورودی ها و خروجی ها را مشخص می کند، کار مفیدی باشد

به مثال زیر توجه کنید. مسئله معروف پرتقال فروش!

با فرض اینکه وزن تعدادی  پرتقال خریده شده مشخص باشد و همچنین قیمت هر کیلوگرم پرتقال را بدانیم، مبلغی که برای پرداخت قیمت پرتقال ها باید پرداخت شود چقدر است؟

این مسئله بسیار ساده است. شاید بخندید ولی بدانید در تمام مسئله اگر توانستید ورودی ها و خروجی ها را پیدا کنید حل مسئله به آسانی همین سوال خواهد بود.

حل مسائل نرم افزاری به زبان خیلی ساده(1)

ورودی های مسئله

میزان پرتقال خریداری شده (بر حسب کیلو گرم)

قیمت هر کیلوگرم پرتقال (بر حسب ریال)

 

خروجی مسئله

قیمت کل پرتقال ها (بر حسب ریال)

وقتی ورودی و خروجی مسئله را شناختید، فرمول هایی بنویسید که نمایانگر ارتباط آنها باشند.

همان طور که می دانید فرمول کلی زیر قیمت کل هر جنس خریداری شده را محاسبه می کند:

تعداد واحدها * قیمت یک واحد = قیمت کل

بر بعضی مسائل، برای اینکه این روابط را بدست آورید، شاید لازم باشد که فرضیات یا تسهیلات خاصی را در نظر بگیرید. مثلا اضافه کردن یک ثابت. به روند استخراج متغیرهای مسئله و ارتباط آنها با یکدیگر "تجرد" گفته می شود.

حل مسائل نرم افزاری به زبان خیلی ساده(1)

طراحی

برای طراحی الگوریتم حل مسئله، باید مرحله به مرحله رویه هایی بنویسد و سپس بررسی کنید آیا این الگوریتم مسدله را همان طور که دلخواه ماست حل می کند یا نه. اثبات درستی الگوریتم ها یکی از پیچیده ترین بخش های طراحی و تحلیل الگوریتم است. معمولا نوشتن الگوریتم دشوار ترین مرحله از حل مسئله است. برای حل کلیه جزییات مسئله تلاش نکنید، در عوض، خود را ملزوم به استفاده از تکنیک طراحی بالا به پایین کنید.

در طراحی بالا به پایین ( که تکنیک تقسیم و حل نیز نامیده می شود) ابتدا مراحلی که برای حل مسئله از سایر مراحل مهمتر هستند را باید بنویسید، سپس با حل هر یک از این مراحل، مسئله اصلی را حل می کنید.

 

 

وقتی بخش های یک مسئله را شناختید، می توانید به حل تک تک هر یک از بخش های بپردازید. به عنوان مثال مرحله انجام محاسبات ممکن است به مراحل کوپکتری شکسته شود که به این عمل بهینه سازی الگوریتم گفته می شود.

اگر تا به حال مقاله نوشته باشید، ناخودآگاه از تکنیک حل بالا به پایین استفاده کرده اید. اولین کار شما این است که لیستی از عناوین مهم تهیه کنید، سپس با نوشتن جملاتی برای هر عنوان، آنها را بهینه سازی کنید. زیر عنوان تهیه می کنید. بعد شروع به نوشتن متن کامل برای هر زیر عنوان می کنید.

 

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان




مقدار عاقلانه مهریه

نظر

چرا زنان مهریه بالا دوست دارند؟

 

مهریه به سامان شد؟!

 

هفت نکته درباره مهریه

 

عجیب ترین مهریه های ایران

 

آیا مهریه شما شرعی است؟

 

مهریه چه وقتی باید پرداخت شود؟ 

 

مهریه ای جایگزین سکه   

 

مهریه های منحصر به فرد 

 

 یک مهریه نورانی 

 

خارجی ها چقدر مهر می کنند؟     

 

منبع تبیان



قطع خرید از شرکت سامسونگ به دلیل اقدام ضد ایرانی

نظر

خبرگزاری فارس: رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس با پشیمان کننده خواندن واکنش مجلس به تیزرضدایرانی سامسونگ، گفت: عذرخواهی شرکت سامسونگ از ملت ایران گرچه لازم اما کفایت نمی‌کند.

خبرگزاری فارس: طرح دوفوریتی مجلس برای قطع خرید از شرکت سامسونگ به دلیل اقدام ضد ایرانی

ارسلان فتحی‌پور رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از تلاش مجلس برای تجدید نظر در ارتباط با شرکت سامسونگ که اخیرا تیزر ضدایرانی پخش کرده است، خبر داد.

وی با بیان اینکه شرکت سامسونگ در اکثر خانه‌های ایرانی، کالا دارد، افزود: شرکت سامسونگ برای خرسندی صهیونیست‌های اقدام به تولید تیزر تبلیغی ضدایرانی کرده در حالی که فراموش کرده است با ایران بیشترین مراوده اقتصادی دارد.

فتحی‌پور پاسخ مجلس ایران به تیزر تبلیغی شرکت سامسونگ را پشیمان کننده خواند و گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی در این باره بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال مطرح شدن طرح 2 فوریتی در مجلس خبر داد که به گفته وی، این طرح تمامی خریدها از شرکت سامسونگ را ممنوع خواهد کرد.

وی در پایان گفت که عذرخواهی شرکت سامسونگ از ملت ایران گرچه لازم اما کفایت نمی‌کند و مسئولان این شرکت باید در این باره پاسخگو باشند.

 

فارس نیوز



گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب در خطبههای نماز جمعه

نظر

جمهوری اسلامی بر تمام چالش‌ها غلبه کرده است/ایران رتبه اول علمی منطقه را داراست

خبرگزاری فارس: مقام معظم رهبری با اشاره به چالش‌های فراوان نظام جمهوری اسلامی در بیش از 3 دهه گذشته، تأکید کردند: ما بر همه این چالش‌ها غلبه پیدا کردیم و هیچکدام از چالش‌ها نتوانسته ملت ما را پشیمان کند و به زانو در آورد.

خبرگزاری فارس: جمهوری اسلامی بر تمام چالش‌ها غلبه کرده است/ایران رتبه اول علمی منطقه را داراست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مقام معظم رهبری در ادامه بیاناتشان در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی در طی 30 سال اخیر اشاره و "غلبه بر تمام چالش‌های پیش‌روی انقلاب اسلامی" را یکی از مهمترین نقاط قوت نظام عنوان کرده و تأکید کردند: ما ملتی نبودیم که راهمان را برویم و کسی کارمان نداشته باشد.

از روز اول قدرت‌های جهانی با ما کار داشتند؛ علیه ما جنگ تحمیل کردند؛ صدام را به جان ما انداختند؛ تحریم کردند؛ اما ما بر همه این چالش‌ها غلبه پیدا کردیم و هیچکدام از چالش‌ها نتوانسته ملت ما را پشیمان کند و به زانو در آورد.

 

ایشان "گسترش کمی و کیفی خدمات به ملت" را از دیگر نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی دانسته و تأکید کردند: این خدمات با گذشته‌های دور دست هم قابل قیاس نیست

 

مقام معظم رهبری با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در عرصه‌های بسیار مهم به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کردند: اینها رجزخوانی نیست که می‌خوانم، بلکه گزارش‌های مراکز معتبر علمی در دنیاست که می‌گوید سریع‌ترین رشد علمی در دنیا از آن ایران است.

 

آیت‌الله خامنه‌ای پیشرفت‌های کشور در ایجاد زیرساخت‌های فنی و مهندسی صنعتی را از دیگر نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی عنوان کرده و افزودند: این پیشرفت‌ها در عرصه‌های مهم صنعتی و مهندسی بیننده‌های خارجی را به تحسین وادار کرده است.

 

ایشان انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل دوم و سوم را از دیگر موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی عنوان و با اشاره به شهادت شهید مصطفی احمدی روشن و شهید رضایی نژاد فرمودند: هرچند در این مدت ریزش‌هایی نیز داشته‌ایم اما رویش‌های انقلاب بسیار بیشتر از ریزش ها بوده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود



احتمال اعزام زائران عمره مفرده از 10 بهمن

نظر

 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیش بینی می شود حداکثر بتوانیم از 10 بهمن نخستین گروه از زائران ایرانی به عمره مفرده اعزام شوند.

 

به گزارش لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، لیالی در حاشیه دیدار با وزیر راه عراق گفت: اگر در این امر مشکلاتی ایجاد شد که موفق به اعزام زائران در تاریخ اعلام شده نشویم ، قطعا به اطلاع مردم می رسانیم .

وی گفت: همانطورکه اعلام شده کار ثبت نام و دریافت گذرنامه های زائران عمره برای سال90- 91 انجام شده است و حداکثر تا 10 بهمن کار صدور روادید آغاز می شود و متعاقب با آن ، زائران در گروهای تعیین شده اعزام می شوند .

لیالی افزود : هم اکنون برنامه ریزی برای اعزام 800 هزار نفر همانند سال گذشته است ولی برنامه هایی در دست داریم که در صورت محقق شدن ، این تعداد افزایش می یابد و در صورتی که موفق به تامین ظرفیت و امکانات شدیم به اطلاع مردم خواهیم رساند .

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: شرایط برای اغاز عملیات اعزام زائران مهیاست و امیدواریم با توجه به امادگی سازمان حج و زیارت و با توجه به حمایت و کمک بعثه مقام معظم رهبری برای پیشبرد برنامه های اعزام زائران ، ‌بتوانیم امسال کارنامه خوبی درخصوص اعزام زائران ایرانی به عمره داشته باشیم .

وی درخصوص دیدار امروز خود با العامری وزیر راه عراق هم گفت: در سفر وزیر راه عراق به ایران یکی از موضوعاتی که در دیدار وی با مسئولان ایرانی مطرح شد مشکلات اعزام زائران ایرانی و حضور انان در اماکن مقدسه عراق بود .

رئیس سازمان حج و زیارت افزود : وزیر راه عراق جلساتی را با وزیر راه کشورمان داشت و در این جلسه درخصوص انتقال و حمل و نقل زائران توافق های خوبی انجام شد که امیدواریم با اجرای انها ، تسهیلات بهتری برای خدمات رسانی به زائران ایرانی به عراق داشته باشیم.

لیالی گفت : توافق های وزرای راه ایران و عراق درخصوص حمل و نقل هوایی و دایر شدن حمل و نقل ریلی برای اعزام زائران بود که این امر برای ما خیلی ارزشمند است به این علت که یکی از مشکلات ما چگونگی اعزام زائر است و این توافق ها می تواند بسیار راهگشا باشد و امیدواریم بزودی شاهد اثار این توافق ها باشیم .#